Wraz z szybkim rozwojem rynku samochodów osobowych, a co za tym idzie zmieniającymi się potrzebami klientów, konieczne było dokonanie ich klasyfikacji. Samochody dzieli się więc na segmenty oznaczone literami alfabetu od A do K. Segment A to małe autka miejskie, o niskich kosztach utrzymania (np. Citroen C1). W tej kategorii występują także samochody mikro takie jak Smart. Samochody klasy B są nieco większe, mają więcej miejsca dla pasażerów oraz bagażnik. (np. Hyundai i20). Samochody typu C to średniej wielkości pojazdy, gdzie komfortowo może podróżować 5 osób (np. Opel Astra). Klasa D to samochody rodzinne oferujące pasażerom wysoki komfort na długich dystansach, najczęściej w wersji sedan lub kombi (np. Renault Laguna). Samochody z segmentu E to tzw. klasa wyższa średnia i charakteryzuje się bogatym wyposażeniem, mocnym silnikiem, świetnie nadające się jako samochody firmowe lub reprezentacyjne (np. Audi A6). Pozostałe kategorie to F (luksusowe), G (sportowe), H (cabrio), I (terenowe) oraz K (vany).